Každý kdo se rozhodne založit si vlastní internetový obchod, tedy e-shop, by měl vědět, kde začít, a čemu věnovat zvýšenou pozornost. Jak tedy na to, a na co si dát pozor?
Stránky vašeho e-shopu
První co váš zákazník nejspíš zhodnotí, budou stránky vašeho e-shopu. Ty by měly být snadno přehledné, působit příjemně, a produkty by zde měly být tříděny a vystavovány tak, aby se v nich zákazníci snadno vyznali, a vždy bez potíží našli to, co hledají. S návrhem a správou stránek vašeho obchodu vám může pomoci digitální agentura, nebo zkušený webový designér a programátor. Aby byl váš web uživatelsky přístupný, musíte jej hodnotit očima vašich zákazníků, a porozumět jejich potřebám.
Reklama
Reklama je velmi důležitá, protože prosadit svůj e-shop v době velké konkurence a nabídky, není vždy zrovna snadné. Kromě reklamy je pak také důležité zvyšovat viditelnost svých stránek, s čímž vám může pomoci SEO consult. Jde tedy o to, aby potencionální zákazník po napsání klíčových slov do vyhledávače natrefil právě na vaše stránky.
Text
Jak text na úvodní stránce, tak i texty psané k produktům, tedy jednotlivé popisy, musí být přehledné, originální, ale také krátké, a výstižné. Pokud nepatříte k lidem s velkou slovní zásobou a perfektní češtinou, požádejte o pomoc někoho, kdo umí takové texty napsat.
Fotografie
Fotografie v úvodu vašeho webu musí být lákavé, aby potencionálního zákazníka ihned neodradily. Produktové fotografie by pak měly být kvalitní, přehledné, a ukazovat zboží v nejlepším světle, ale zároveň realisticky.
Recenze
Důležité jsou také recenze na váš obchod. Lidé je totiž píšou i čtou, a pokud má obchod špatná hodnocení, raději se porozhlédnou jinde. Abyste získali dobré hodnocení od svých zákazníků, musíte dodržovat podmínky, ale také zasílat zboží co nejefektivněji. Dobré balení, aby se zboží cestou nepoškodilo, volba spolehlivého dopravce, ale také rychlost odeslání, a případně malý dáreček navíc, to vše je předmětem hodnocení. Rovněž pak komunikace obchodu, a ochota řešit potíže, které při nákupu nastanou.