Při množství různého zboží, které se musí den co den přepravit z různých částí naší planety třeba až na druhou polokouli, je určitě paletový systém velice vítaný. Díky přesným rozměrům různých druhů je nakládka do dopravních prostředků mnohem snazší a také efektivnější. Přepravní palety jsou založeny na tom, že se díky jejich pevnému a plochému podkladu dají stohovat na sebe.
§ Ale nejen ušetření místa je přínosem pro dopravní společnosti.
§ Další velkou výhodou je i snadná manipulace.
Díky dobře řešeným otvorům po stranách a v čelních částech se dají pohodlně přenášet pomocí vysokozdvižného nebo nízkozdvižného vozíku. Důležitou věcí je důkladné upevnění stohovaných palet. Pokud by se tento důležitý aspekt zanedbal, pak by hrozilo sesunutí a tím pádem by došlo k poškození zboží. V horším případě i k úrazu některé blízko stojící osoby. Upevnění se provádí ovinutím průtažnou fólií a následným zapáskováním ocelovou nebo plastovou páskou. Tyto pásky jsou vyrobeny z materiálů, které jsou vysoce odolné vůči mechanickému poškození.
Přesné v každém směru
Palety samotné se vyrábějí většinou ze dřeva. V některých případech se používá i plast nebo kov. Asi nejznámějším a nejpoužívanějším typem těchto přepravních pomůcek je takzvaná europaleta. Její rozměry jsou přesně dané předepsanými normami.
§ Rozměry jsou tedy sto dvacet krát osmdesát centimetrů.
Velikost europalety byla odvozena od vnitřních rozměrů železničního vagónu, který se na přepravu zboží používá. Normami nejsou ale upravené pouze základní rozměry této přepravní pomůcky. Aby mohla být paleta označena jako euro, musí mít přesný počet hřebíků i jejich přesné umístění. Normou je přesně dána i nosnost a typ konstrukce. Proto mohou tyto přepravní pomocníky vyrábět pouze certifikovaní výrobci, kteří své výrobky označují logem a značkou EUR.